عنوان خبر : نشست صمیمانه پایان سال تحصیلی در دانشکده مرتع و آبخیزداری برگزار شد
نشست صمیمانه اعضای هیأت علمی دانشکده مرتع و آبخیزداری با حضور اساتید پیشکسوت، اعضای هیأت علمی و ریاست دانشکده مرتع و آبخیزداری و شیلات و محیط زیست در بوستان طبیعت دانشکده مرتع و آبخیزداری برگزار شد.
این نشست با چهار محور اصلی؛ ارج نهادن به تلاش و زحمات اساتید دانشکده در طول سال تحصیلی، تقدیر از دکتر عبدالرضا بهره مند، بزرگداشت روز مرتع و بزرگداشت روز جهانی مبارزه با بیابان زایی و خشکسالی برگزار شد.
در این گردهمایی دکتر غلامعلی حشمتی استاد پیشکسوت دانشکده مرتع و آبخیزداری نیروی انسانی را سرمایه اصلی دانشگاه برشمرد و از تلاش اساتید برای پیشبرد هر چه بهتر امر خطیر آموزش و پژوهش علیرغم مشکلات تعطیلیها و آموزش مجازی درسال گذشته تقدیر کرد و بازگشت دکتر بهرهمند پس از فرصت مطالعاتی کشور کانادا را نشان فرهیختگی و دلبستگی به وطن برشمرد.
در ادامه دکتر فروزه ضمن برشمردن ویژگیها و صفات ارزشمند بهره برداران مراتع به ویژه عشایر کشور، خوش قولی و پایبندی به تعهد را ویژگی ارزشمند اخلاقی عشایر عنوان و با ذکر مثالهایی از اقوام و عشایر ایران، آن را ویژگی بارزی در جهت پیشبرد امور زندگی ایشان دانست.
در بخش دیگر این نشست دکتر علی محمدیان بهبهانی به مناسبت روز مقابله با بیابانزایی و خشکسالی بر اهمیت حفظ منابع طبیعی تاکید و تغییرات کاربری را یکی از عوامل اصلی تشدید بیابانزایی و مشکلات ناشی از آن همچون از بین رفتن تنوع زیستی، خشک شدن تالابها و پدیده نا مطلوب ریزگردها برشمرد.
دکتر بهرهمند نیز در این نشست برخی از تجارب علمی خود در زمینه مدلسازی سیلابهای ناگهانی در کشور کانادا و توسعه مدل WetSpa را بیان نمود.
در بخش پایانی این نشست، دکتر حسن یگانه و دکتر محسن حسینعلیزاده به ارائه گزارشی از سفر علمی خود به عراق پرداختند و ظرفیتهای برقراری ارتباط علمی و بین دانشگاهی رسمی با چند دانشگاه در کشور عراق را مطلوب توصیف کردند.
تاریخ ارسال خبر : 31 خرداد 1405 - 08:30
|
تعداد بازدید : 84
ارسال کننده : روابط عمومی
|
کد خبر : 19952
کلید واژه ها : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان